محکوم کردن توهین به پیامبر

ثروتمندترین انسان کیست؟ :: سبحان رضائی

سبحان رضائی

ثروتمندترین انسان کیست؟

شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۱، ۰۴:۰۲ ب.ظ

به گزارش افکار، پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم می‌فرمایند: به واجبات خدا عمل کن، تا با تقواترین مردم باشی؛ به قسمت الهی راضی باش، تا بی‌نیازترین مردم شوی؛ از حرام‌های خدا پرهیز کن، تا پرهیزکارترین مردم باشی، و با کسی که همسایه توست، خوش رفتاری کن، تا مؤمن باشی.
پرهیزکارترین شخص کسی است که به تکلیف‌های واجب الهی عمل کند؛ بی‌نیازترین و ثروتمندترین انسان هم کسی است که به قسمت خدا راضی و قانع باشد.

 
حرص و افزون خواهی مایه رنج آدمی است و آرامش روحی را از او می‌گیرد؛ برعکس اگر قانع باشد و به رزق مقدّر الهی راضی باشد، همیشه خود را برخوردار احساس می‌کند، چون ریشه غنا و بی‌نیاز در روح است و اگر کسی میلیاردها ثروت داشته باشد ولی قناعت و رضا نداشته باشد، همیشه در کمبود و نیاز است.
وَرع و پرهیزکاری و پارسایی در پرهیز از محرّمات است؛ این سخن در گفتار، ساده و کوچک است، اما در عمل همه ابعاد وجودی انسان و همه لحظات عمر و صحنه‌های زندگی او را در بر می‌گیرد.

 
پرهیز از گناهان مربوط به زبان، گوش، چشم، قلب، فکر، درآمد و خرج، معاشرت و ادای حقوق انسان را پارسا می‌سازد.مجاورت و همنشینی و سلوک شایسته با دیگران نیز از جلوه‌های دیگر اخلاق اسلامی است؛ آری، مؤمن را از رفتارش می‌توان شناخت نه از گفتار و ادّعا.


 

۹۱/۰۸/۱۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
سبحان رضایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی