محکوم کردن توهین به پیامبر

بایگانی آبان ۱۳۹۱ :: سبحان رضائی

سبحان رضائی

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۱ ثبت شده است

اَلذَّنبُ شومٌ عَلى غَیرِ فاعِلِهِ اِن عَیَّرَهُ ابتُلِىَ بِهِ وَ اِن اَغتابَهُ أَثِمَ وَ اِن رَضىَ بِهِ شارَکَهُ
گناه برای کسی هم که آن را انجام نداده شوم است: اگر گناهکار را سرزنش کند به آن مبتلا می شود . اگر غیبتش را بکند گناه کرده و اگر راضی به آن گناه باشد در گناه او شریک شده

نهج الفصاحه، حدیث ۱۶۲۳

سبحان رضایی
۲۴ آبان ۹۱ ، ۱۱:۵۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

آیت الله جوادی آملی طی پیامی به کنگره ملی آموزه‌های تربیتی در اندیشه‌های امام علی (ع) که در مجتمع آفتاب اراک برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که مورد عنایت ذات اقدس الهی در صحنه غدیر بود آن است که خلیفه خود را به وسیله رسول خود مشخص کند و خداوند انسان را به کرامت دعوت کرده است کرامتی که ذاتی نیست.

خلیفه‌های راستین همان انسان‌هایی کامل و معصوم هستند که از قلمرو خلافت آنها مردان با ایمان سهمی از خلافت خواهند داشت و معنای خلافت آن است که خلیفه سخن مستخلف عنه را می‌گوید و به دستور او عمل می‌کند و به اوصاف او معتقد است.

وجود علی ابن ابی‌طالب کریم بود چون خلیفه کریم بود و بدون دستور خدا نه قیامی داشت و نه قعودی و همه کارهای او درمسیر فرمان الهی بود.

امیر‌المومنان در غدیر به خلافت رسید این سمت غدیری، سمت ملکی است و چیزی که سبقه ملکی داشته باشد قابل نصب و غصب است و وجود امیرمومنان سعی می‌کرد امت اسلامی را به کرامت برساند و کرامت آنها در سایه آزاد بودن دین تثبیت کند، اول دین را آزاد کرد بعد متدین بپروراند و بعد متدین را خلیفة الله کرد و بعد خلیفة الله را از کرامت برخوردار کرد، زیرا خلیفة الله با تقوا است و انسان متقی کریم است.

علی ابن ابی طالب سعی کرد دین جامعه و امت اسلامی را آزاد کند؛ آزاد بودن دین علوی در بخش اندیشه از گزند، وهم و خیال بود و در بخش انگیزه از آسیب شهوت و غصب بود. سعی کرد دین را با همین وضع آزادانه به مجاعه معرفی کند.

پیام اصلی غدیر این است که انسان دین را آزاد بفهمد، آزادانه باور کند و آزادانه عمل کند تا سهمی از کرامت ببرد و بتواند بیگانه را از حریم دین طرد کند اگر کسی بخواهد دین را بخوبی بشناسد بهترین راه شناخت نفس و درون خود است زیرا مشهودات درونی ما به علم حضوری برای ما معلوم است.

در پایان این پیام آمده است: خداوند در درون ما فطرتی به عنوان فطرت الله قرار داده است که از علوم فراوانی برخوردار است و در فلاح و صلاح انسان سهم تعیین کننده‌ای دارد و سایر قوای انسان قوای علمی و عملی که عهده‌دار اندیشه‌ها و انگیزه انسان است و آن قوه‌ای که در برابر فطرت می‌ا‌یستد همان قدرت هوی و هوس است. علی ابن ابی طالب همه این صحنه‌ها را در درون خود ترسیم کرده و همه قوا را تابع او کرد تا در پیشگاه خدا سجده کنند و بعد توانست دین جامع را آزاد کند و کسی که آزادانه متدین شد می‌تواند دین جامعه را آزاد کند.

سبحان رضایی
۲۰ آبان ۹۱ ، ۲۰:۱۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

روز مباهله، روزى است که پیامبر مکرم اسلام، عزیزترین عناصر انسانى خود را به صحنه مى‌آورد. نکته‌ى مهم در باب مباهله این است: «و انفسنا و انفسکم» در آن هست؛ «و نساءنا و نساءکم»(1) در آن هست؛ عزیزترین انسانها را پیغمبر اکرم انتخاب میکند و به صحنه مى‌آورد براى محاجه‌اى که در آن باید مایز بین حق و باطل و شاخص روشنگر در معرض دید همه قرار بگیرد. هیچ سابقه نداشته است که در راه تبلیغ دین و بیان حقیقت، پیغمبر دست عزیزان خود، فرزندان خود و دختر خود و امیرالمؤمنین را - که برادر و جانشین خود هست - بگیرد و بیاورد وسط میدان؛ استثنائى بودن روز مباهله به این شکل است. یعنى نشان دهنده‌ى این است که بیان حقیقت، ابلاغ حقیقت، چقدر مهم است؛ مى‌آورد به میدان با این داعیه که میگوید بیائیم مباهله کنیم؛ هر کدام بر حق بودیم، بماند، هر کدام بر خلاف حق بودیم، ریشه‌کن بشود با عذاب الهى.


1) سوره مبارکه آل عمران آیه 61
فَمَن حاجَّکَ فیهِ مِن بَعدِ ما جاءَکَ مِنَ العِلمِ فَقُل تَعالَوا نَدعُ أَبناءَنا وَأَبناءَکُم وَنِساءَنا وَنِساءَکُم وَأَنفُسَنا وَأَنفُسَکُم ثُمَّ نَبتَهِل فَنَجعَل لَعنَتَ اللَّهِ عَلَى الکاذِبینَ ﴿۶۱﴾
هرگاه بعد از علم و دانشی که (در باره مسیح) به تو رسیده، (باز) کسانی با تو به محاجّه و ستیز برخیزند، به آنها بگو: «بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما هم فرزندان خود را؛ ما زنان خویش را دعوت نماییم، شما هم زنان خود را؛ ما از نفوس خود دعوت کنیم، شما هم از نفوس خود؛ آنگاه مباهله کنیم؛ و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم.


بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون سال 1388

سبحان رضایی
۲۰ آبان ۹۱ ، ۱۹:۴۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

فرهنگ نیوز:هنگامی که امام نامه مسلم را دریافت کرد، عزم خروج از مکه کرد و به سوی عراق رهسپار شد. بنابراین، در جمع یاران در شب هشتم ذیحجه الحرام، خطبه ای این گونه انشاد فرمود:

«حمد و سپاس برای خداست، و هرچه که خدا بخواهد (به وقوع خواهد پیوست)، نیرو و قدرتی نیست، مگر برای خداوند، درود و سلام خدا بر رسولش باد. مرگ بر فرزند آدم چون خط گردنبند به گردن دختران نوشته شده است.
 
شوق دیدار گذشتگانم چون علاقه یعقوب به یوسف حزن را از دلم می زداید. خدای تعالی محل شهادتی را بر من اختیار کرده است که آن را ملاقات خواهم کرد. گویا می بینم که وحشیان بیابانی بند بند مرا بین نواویس و کربلا از هم گسسته اند. پس آن ها شکم های خالی و گرسنه خویش را از من پر خواهند کرد. آری فراری نیست از آن چه قلم (خداوندی) بر آن رفته است.
 
رضای خداوند رضای ما اهل بیت است. بر بلای او شکیبایی می ورزیم و ما را پاداش صبر کنندگان عنایت خواهد کرد. دیگر قرابت و خویشی از رسول الله باقی نمانده مگر این که در بهشت همه در کنار هم جمع شده اند که چشم او روشن گردد و وعده هایی که به آن ها داده، برآورده گردد. آری، هر کس که حاضر است در راه ما خونش را نثار کند در حالی که نفسش را به ملاقات با خدای تعالی وعده داده، پس فردا همراه ما کوچ کند که من فردا صبح کوچ خواهم کرد. ان شاء الله تعالی.»
 
 
 
«منزل اول -ابطح»
 
 
 
ابطح شنزاری است که محل عبور سیل از وادی مکه است.
 
«یزید بن ثبیط البصری» دارای ده فرزند پسر بود، آن ها را به یاری امام حسین علیه السلام برخوانده بود.از انها دو فرزندش «عبدالله» و «عبیدالله» همراه عده ا ی از شیعیان و دوستداران اهل بیت از بصره خارج، و در ابطح مکه به امام ملحق شدند.
 
ملحق شدگان «عامر بن مسلم» و «سالم» غلام عامر، «سیف» و دیگران هستند که به سخن درباره هرکدام خواهیم پرداخت. این همراه شدن با امام هنگامی بود که راه ها همه تحت کنترل و بسته شده بود.
 
 
 
-----------------
 
1-ابصارالعین ص 189 - 190
 
2-الامام الحسین و اصحابه ج 1 ص 157‬
سبحان رضایی
۱۸ آبان ۹۱ ، ۰۶:۴۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

به گزارش افکار، پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم می‌فرمایند: به واجبات خدا عمل کن، تا با تقواترین مردم باشی؛ به قسمت الهی راضی باش، تا بی‌نیازترین مردم شوی؛ از حرام‌های خدا پرهیز کن، تا پرهیزکارترین مردم باشی، و با کسی که همسایه توست، خوش رفتاری کن، تا مؤمن باشی.
پرهیزکارترین شخص کسی است که به تکلیف‌های واجب الهی عمل کند؛ بی‌نیازترین و ثروتمندترین انسان هم کسی است که به قسمت خدا راضی و قانع باشد.

 
حرص و افزون خواهی مایه رنج آدمی است و آرامش روحی را از او می‌گیرد؛ برعکس اگر قانع باشد و به رزق مقدّر الهی راضی باشد، همیشه خود را برخوردار احساس می‌کند، چون ریشه غنا و بی‌نیاز در روح است و اگر کسی میلیاردها ثروت داشته باشد ولی قناعت و رضا نداشته باشد، همیشه در کمبود و نیاز است.
وَرع و پرهیزکاری و پارسایی در پرهیز از محرّمات است؛ این سخن در گفتار، ساده و کوچک است، اما در عمل همه ابعاد وجودی انسان و همه لحظات عمر و صحنه‌های زندگی او را در بر می‌گیرد.

 
پرهیز از گناهان مربوط به زبان، گوش، چشم، قلب، فکر، درآمد و خرج، معاشرت و ادای حقوق انسان را پارسا می‌سازد.مجاورت و همنشینی و سلوک شایسته با دیگران نیز از جلوه‌های دیگر اخلاق اسلامی است؛ آری، مؤمن را از رفتارش می‌توان شناخت نه از گفتار و ادّعا.


 

سبحان رضایی
۱۳ آبان ۹۱ ، ۱۶:۰۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


salam.ir

سلام، یک ابَر جستجوگر (Meta Search Engine) هوشمند و پیشرفته اینترنتی است. سلام، عبارت مد نظر کاربر را به طور هم زمان و موازی در چندین موتور جستجوگر جستجو کرده و با به کارگیری الگوهای هوش مصنوعی، ترکیب بهینه همه آنها را نمایش می دهد .  www.salam.ir


چرا سلام ؟


1-    وسعت دامنه جستجو:
از آنجا که هر یک از موتورهای جستجو از قبیل google ، bing ، ask ،blekko  ، yahoo ، yandex و zal تنها بخشی از دنیای وسیع اینترنت را تحت پوشش خود دارند، استفاده از سلام وسعت دامنه جستجو را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

2-    افزایش دقت:
در سلام با به کارگیری روش های نوین هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) و استفاده از مدل های پیشرفته ریاضی، دقت نتایج جستجو در همه زبان ها افزایش یافته است. همچنین طراحی الگوریتم های اختصاصی سازگار با ویژگی های زبان فارسی، افزایش مضاعف دقت جستجوهای فارسی را به همراه داشته است.

3-    توجه به زبان فارسی
سلام با توجه به ویژگی های زبان شیرین فارسی طراحی شده است. کاربرانی که سروکار بیشتری با موتورهای جستجو داشته اند، به خوبی متوجه این نکته خواهند شد که سلام زبان فارسی را بهتر می فهمد و نیازهای کاربران فارسی زبان را بهتر برآورده می کند. این ویژگی در امکاناتی از قبیل تکمیل خودکار(Auto Complete)، ریشه یابی لغات (Stemming)، تصحیح غلط های املایی، پیشنهادات مشابه(Related Suggestions)، ابهام زدایی (Clarifying) و دسته بندی مفهومی نتایج (Conceptual Classification) بیشتر نمایان می شود.

4-    حذف دام های تبلیغاتی: (تله های تبلیغاتی)
یکی دیگر از ویژگی های سلام، فناوری منحصر به فرد حذف هوشمند دام های تبلیغاتی (Spam) در  آن است. ضعف موتورهای جستجوی رایج در تشخیص این دام ها زمینه ای برای رشد قارچ گونه آنها به خصوص در فضای وب فارسی شده است. برای حل این معضل، فرایند های محاسباتی پیچیده و دقیقی مبتنی بر روش های داده کاوی(Data Mining) و یادگیری ماشینی (Machine Learning) در سلام طراحی و پیاده سازی شده است که نتیجه آن تشخیص و حذف هوشمند بیش از 5 میلیون نتیجه غیرواقعی است.

5-    صرفه جویی در زمان:
با افزایش دقت در انتخاب و پالایش نتایج (Smart Refinement) و چینش بهینه آنها در فهرست نتایج  و همچنین حذف موارد ناخواسته و تبلیغاتی، میانگین زمان صرف شده توسط کاربران برای یافتن نتایج دلخواه کاهش می یابد.


* مواردی که ذکر شد تنها بخشی از ویژگی های سلام است. دسترسی آسان به امکانات منحصر به فرد دیگری نیز در سلام تعبیه شده است که برای اطلاع از آنها کافی است چند بار در سلام جستجو کنید.

سلام محصول بیش از دو سال و نیم تلاش متخصصان و برنامه نویسان شرکت بیان است. بیان به عنوان مجموعه ای دانش محور و پیشتاز در فناوری های نوین اینترنتی امیدوار است توانسته باشد گامی کوچک برای دسترسی بهتر و آسان تر ایرانیان به دنیای اینترنت برداشته باشد.
سبحان رضایی
۰۶ آبان ۹۱ ، ۲۳:۴۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر