محکوم کردن توهین به پیامبر

بایگانی آذر ۱۳۹۱ :: سبحان رضائی

سبحان رضائی

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۱ ثبت شده است

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی شامگاه شنبه در یادواره شهدای موسسه امام خمینی(ره) در سخنانی با بیان اینکه برخی از نعمت‌ها آثار و برکاتی بی‌انتها دارد، اظهار داشت: برخی از نعمت‌ها همانند آنچه که مربوط به سعادت دنیا و آخرت انسان است و انسان را به سمت دین حق سوق می‌دهد، دارای آثار و برکات بی‌نهایتی است.

وی ادامه داد: انبیاء و ائمه معصومین(ع) نه تنها چند نفر را هدایت کردند، بلکه تا دنیا وجود دارد انسان‌ها از وجود آنها بهره‌مند می‌شوند و این نعمت در واقع بزرگ‌ترین نعمتی است که شکر آن نیز نهایتی نخواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه در همه تاریخ کسی را همانند سیدالشهدا(ع) سراغ نداریم که چنین فداکاری را در راه خداوند از خود نشان داده باشد، افزود: نعمتی که از سوی امام حسین(ع) به انسان‌ها رسیده است تا روز قیامت توسط شخص دیگری نخواهیم دید و این توفیق تنها نصیب سیدالهشدا(ع) شده که از این رو مستحق شکر بی‌پایان است.

وی ادامه داد: شهدای ما نیز جان و هستی خود را در راه امام حسین(ع) هدیه کردند و بزرگ‌ترین آرزوی آنها نیز ملاقات حضرت در لحظه شهادشان بود.

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: در تاریخ هزار و ۴۰۰ ساله اسلام، در مواردی معدود همانند دفاع مقدس به چشم می‌خورد که زمینه‌ای فراهم شد تا عده‌ای در مسیر حسین بن علی(ع) جان خود را نثار کنند.

فداکاری شهدا در راه اسلام، قابل درک نیست

وی با بیان اینکه درک فداکاری شهدا در راه اسلام و سیدالشهدا(ع) قابل درک نیست، افزود: ما تنها در چنین مراسم‌هایی فرصت ابراز ارادت به آنها را خواهیم داشت و به مقامی که خداوند به آنها داده است غبطه بخوریم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید شکر عملی نسبت به خدمات شهدا به‌جا آوریم، افزود: شهدا به خاطر ادامه هدف و مسیر امام حسین(ع) به شهادت رسیدند که هر کسی این مسیر آنها را ادامه دهد در واقع در راه شکر گذاری عملی آنها قدم برداشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه انگیزه‌ها و اهداف متفاوتی برای حضور در جنگ‌ها و خلق حماسه‌ها وجود دارد، ابراز داشت: اگر در هر کجای دنیا نزاع و درگیری رخ دهد افرادی که در آن حضور می‌یابند به معنای خطرپذیری آنها است و باید دید چه انگیزه‌ای است که باعث می‌شود انسان‌ها جان خود را در این مسیر از دست بدهند.

آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: وطن دوستی یکی از ارزش‌هایی است که ارتش‌های کشورهای مختلف جهان با بزرگ‌نمایی، افراد را به حضور در میدان جنگ ترغیب می‌کنند و آن را این گونه جلوه می‌دهند که هیچ ارزشی بالا‌تر از وطن دوستی برای انسان وجود ندارد.

وی گفت: در جهان میلیون‌ها انسان به خاطر حفظ وطن جان خود را از دست می‌دهند که این امر تنها یک ارزش انسانی است.

تبلیغ ایرانیت، در راستای وطن دوستی و وطن محوری است

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه تبلیغ ملیت، قومیت و ایرانیت نیز در راستای‌‌ همان وطن دوستی و وطن محوری است، اظهار داشت: در مکتب اسلام ارزش‌های دیگری مطرح است که این ارزش‌ها در برابر وطن دوستی همانند نور در برابر ظلمت است.

وی با تاکید بر اینکه بین فرهنگ اسلام و فرهنگ دیگر تفاوت‌های بسیاری وجود دارد که ارزش‌های اسلامی انسان را پرواز می‌دهد افزود: آنچه اسلام به عنوان ارزش آن را مطرح می‌کند که در برای آن فدا کردن جان افتخار به شمار می‌رود تلاش در مسیر حفظ و حراست از دین خداوند است.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه تلاش در راه حفظ وطن چیز کوچکی است که در بین حیوانات نیز مشاهده می‌شود افزود: آنچه که مربوط به خداوند است ارزشی بی‌‌‌نهایت به شمار می‌رود در حالی که نثار جان در راه حفظ وطن مقیاس کوچکی است.

وطن چیزی قراردادی است که ارزش اهدای جان را ندارد

وی با انتقاد از کسانی که مباحث ملی گرایی را در جامعه ترویج می‌دهند، افزود: زمانی بسیاری از کشورهای خاورمیانه و آسیای شرقی جزو ایران بودند و روزی بیست کشور مستقل منطقه جزو وسعت ایران به شمار می‌رفتند که آیا حالا باید گفت ما به وجود چنین کشورهایی افتخار می‌کنیم؟

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی‌(ره) با بیان اینکه وطن چیزی قراردادی است که ارزش اهدای جان را ندارد اظهار داشت: چقدر انسان باید تنزل پیدا کند که به جای خدا و ارزش‌های الهی، ملیت و ایرانیت را مطرح کند.

شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران،‌‌ همان گرایش ناسیونالیستی است

وی ابراز داشت: اسلام حق و باطل را مطرح می‌کند که در مقابل بیان مطالب وطن دوستی و شعارهایی همانند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران در واقع‌‌ همان گرایش ناسیونالیستی است.

استاد برجسته حوزه علیمه قم تاکید کرد: اگر ارزش‌ها و بینش‌ها بر اساس مکتب اسلام پاگیرد آن وقت برکات خداوند نیز بر ما نازل خواهد شد و روز به روز به سعادت نزدیک می‌شویم.

وی تصریح کرد: امروز متاسفانه مباحث وطن پرستی از سوی کسانی که در جامعه اسلامی هستند مطرح می‌شود که باید عنوان کرد اگر کسی به جای طرح ارزش‌های اسلامی، اینگونه مباحث را مطرح کند به خون شهدا خیانت کرده است.

آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد: در وصیت نامه هیچ شهیدی نیامده است که برای دفاع از وطن خود به میدان جنگ رفتند و شهید شدند، بلکه نوشته‌اند که در راه حفظ اسلام و خون سیدالشهداء (ع) پا به عرصه جنگ گذاشتند.

طرح مباحث وطن دوستی شعار دوران جاهلیت است

وی تصریح کرد: آب و خاک ارزش آن را ندارد که انسان برای آن جان خود را از دست بدهد و طرح مباحث وطن دوستی نیز شعار دوران جاهلیت است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: همه کره زمین به اندازه یک انسان مومن ارزش ندارد چرا که ارزش مومن به اندازه کعبه است و در واقع آنچه ارزش دارد ایمان و ارتباط با خداوند است.

وی ادامه داد: اگر ملاک وطن باشد پس همه کسانی که در دنیا و بر اثر جنگ‌ها کشته می‌شوند شهید هستند در صورتی که اینگونه نیست و شهدای ما برای دفاع از وطن اسلامی و ارزش‌های الهی در این مسیر جان خود را اهدا کردند.

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: اگر اهداف شهدا را زیر و رو کنیم و به جای ارزش‌های اسلامی، ملیت و آب و خاک را مطرح کنیم شهدا ما را نفرین خواهند کرد و در واقع این افکار، شهدا را مسخ می‌کند.

وی عنوان کرد: نباید گذاشت کسانی از روی جهل، شعار‌ها و ارزش‌های اسلامی را به ارزش‌های جاهلی، انسانی و الحادی تبدیل کنند.

منبع

سبحان رضایی
۱۴ آذر ۹۱ ، ۲۲:۱۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

سال پیش در چنین روزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران، به مرجعیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم دادند.

به گزارش فارس، در یازدهم آذرماه سال 1373 هجری شمسی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران در اقدامی هم زمان رأی به مرجعیت تقلید حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دادند.
 
به همین مناسبت دیدگاه برخی از فقهای معاصر نسبت به اجتهاد و مرجعیت ایشان ارائه می‌‌شود:
 

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی

 

مرحوم آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی

 

آیت‌الله محمد یزدی

 

حضرات آیات محمد مؤمن و ابراهیم امینی

 

مرحوم آیت‌الله علی مشکینی

سبحان رضایی
۱۱ آذر ۹۱ ، ۲۱:۴۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر